Kursusindgang

Formålet med denne side er at give et klart overblik over sammenhængen mellem de forskellige praktiske øvelser. Det er således her forudsat at man er blevet fortrolig med begreber som døde og levende dokumenter, rettekoder og flowchart (se Begrebsafklaring)

Desuden skal man gerne have gjort sig overvejelser om hvilken praksis man foretrækker, hvilken program skal der rettes i, bruger man rettekoder og er der tale om døde eller levende dokumenter.

Modul 1: Håndtering af opgaverne

Modul 1 består af en kort introduktion til at hente og aflevere elektroniske besvarelser i forskellige Learning Management systemer (Lectio, LUDUS, Fronter). Er man i forvejen fortrolig hermed, kan man vælge modul 2 med det samme.

Modul 2: Nyttige programmer

Modul 2 er en introduktion til forskellige programmer, der kan være nyttige at bruge i retteprocessen. Filmene er alle korte introduktionsfilm, der er lavet med det formål at finde ud af, hvilken måde man selv ønsker at rette på).

Modul 3: E-retning i praksis

Efter at have stiftet bekendtskab med de forskellige måder at rette på, bør man nu have valgt hvordan man selv ønsker at rette. I modul 3 ser man, hvordan man gør i praksis.

Tillægsmodul: Processskrivning

Se i dette modul konkrete eksempler på hvorledes elektronisk retning er en naturlig del af processkrivning.

Tillægsmodul: Random opgaver

Se i dette modul, hvordan man ved hjælp af Geogebra kan give hver elev en unik opgave, og samtidig rette dem let. Eleverne behøver ikke nødvendigvis at bruge Geogebra, men kan fint bruge andre CAS værktøjer.

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: